Monster Hunter Wilds, pokračovanie populárnej série od japonského štúdia Capcom, zažíva po svojom júnovom (červnovom) vydaní nečakaný útlm. Po počiatočnom ošiali, ktorý hru vyniesol medzi najsledovanejšie tituly na Steame aj konzolách, dochádza k prudkému poklesu počtu aktívnych hráčov aj hodnotení. K 21. júnu 2025 má hra na Steame len 19 % pozitívnych recenzií, čo ju zaraďuje medzi najhoršie hodnotené veľké tituly tohto roka.
Pritom očakávania boli obrovské. Wilds malo priniesť výrazné vylepšenia oproti predchodcom. Nový ekosystém púštneho sveta, prepracovanejšiu umelú inteligenciu monštier, dynamické počasie a rozšírený multiplayer.

Zaklínač 4 uchvátil svet fascinujúcim tech-demom. Čo všetko sme z neho zistili?
Technické demo očakávaného titulu Zaklínač 4, predstavené počas State of Unreal 2025, poodhalilo smerovanie vývoja tejto RPG. CD Projekt Red v spolupráci s Epic Games prezentoval ambicióznu víziu otvoreného sveta budúcnosti, no zároveň upozorňuje, že ide len o ukážku možností, nie o finálnu podobu hry...
Realita však ukázala, že mnohé z týchto sľubov ostali nenaplnené. Hráči i recenzenti kritizujú najmä technickú nestabilitu, slabú optimalizáciu a nedostatok inovácií, ktorý spôsobuje, že sa titul javí ako rozšírenie staršieho Monster Hunter World, nie ako plnohodnotný nový diel.
Jedným z najviac diskutovaných problémov je výkon hry. Na konzolách, vrátane PlayStation 5 a Xbox Series X, dochádza k poklesu obnovovacej frekvencie počas intenzívnych bojov. PC verzia trpí artefaktmi v textúrach, pádmi systému a nestabilným výkonom pri zapnutých pokročilých grafických efektoch ako DLSS.
Vývojári síce medzi 15. a 20. júnom vydali dve aktualizácie, ktoré mali tieto chyby riešiť, no podľa spätnej väzby hráčov zostáva väčšina problémov nevyriešená.

Switch 2 rozdrvil PS5: Nintendo predalo viac za 4 dni než Sony za 7 týždňov
Nintendo si opäť podmanilo herný svet. Nová konzola Switch 2 spustila predaj s takou silou, že prekvapila aj analytikov a zaskočila konkurenciu. Už po pár dňoch bolo jasné, že ide o rekordný štart. Čo všetko stálo za týmto raketovým nástupom a ako si Nintendo poistilo návrat na vrchol?...
Zásadnou výhradou je aj samotná hrateľnosť. Kampaň pôsobí schematicky a opakuje známe prvky bez výraznej inovácie. Umelá inteligencia nepriateľov sa správa predvídateľne a úlohy trpia stereotypom. Hráči očakávali evolúciu v štýle Elden Ring či Zelda: Tears of the Kingdom, namiesto toho dostali technicky náročný, no obsahovo stagnujúci titul.
V dôsledku týchto problémov sa komunita obracia späť k starším dielom série. Monster Hunter World zaznamenal za posledný týždeň výrazný nárast aktívnych hráčov. Z priemerných 9-tisíc na viac ako 15-tisíc denne. To jasne signalizuje, že veteráni série nachádzajú väčšiu zábavu v sedem rokov starej hre ako v jej najnovšej inkarnácii.

Elder Scrolls VI: Všetko, čo zatiaľ vieme. A čo si (ne)trúfame dúfať
Aj viac ako päť rokov po oznámení zostáva Elder Scrolls VI jednou z najtajomnejších hier na trhu. Bethesda síce informácie dávkuje po kvapkách, no z kúskov, ktoré máme, sa dá poskladať obraz budúcnosti fantasy RPG. A keď už fakty nestačia, pomôžeme si trochu fantáziou – tou istou, ktorá nás v Tamrieli drží od čias Morrowindu...
Zatiaľ čo Capcom oficiálne nekomentoval situáciu, očakáva sa, že na Tokyo Game Show v septembri (září) 2025 oznámi detailnejšiu roadmapu plánovaných opráv, ako aj nový expanzný balík, ktorý by mohol hru zachrániť. Skepsa v komunite je však citeľná. Hráči, ktorí investovali do predobjednávok a zberateľských edícií, cítia frustráciu a stratu dôvery.
Monster Hunter Wilds tak stojí pred rozhodujúcimi mesiacmi. Buď sa vývojárom podarí vrátiť dôveru komunity rozsiahlymi opravami a kvalitným obsahom, alebo titul zapadne medzi ďalšie ambiciózne, no nevydarené projekty súčasnej generácie.