🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Zaklínač 4 uchvátil svet fascinujúcim tech-demom. Čo všetko sme z neho zistili?

Zaklínač 4 uchvátil svet fascinujúcim tech-demom. Čo všetko sme z neho zistili?

Peter Vnuk
Peter Vnuk

Technické demo očakávaného titulu Zaklínač 4, predstavené počas State of Unreal 2025, poodhalilo smerovanie vývoja tejto RPG. CD Projekt Red v spolupráci s Epic Games prezentoval ambicióznu víziu otvoreného sveta budúcnosti, no zároveň upozorňuje, že ide len o ukážku možností, nie o finálnu podobu hry

Zaklínačka Ciri a jej verný kôň Kelpie

Hlavnou postavou technického dema bola Ciri, ktorá namiesto Geralta preberá úlohu hrdinky. Na svojich potulkách svetom ju sprevádza jej verná čierna kobyla Kelpie, známa z kníh Andrzeja Sapkowského.

Jazda na koni má byť prirodzenejšia než kedykoľvek predtým, nový systém animácií totiž umožňuje plynulé nasadanie z rôznych uhlov a pri rôznych rýchlostiach. Vývojári chcú docieliť, aby bol pohyb po svete zábavný, plynulý a bez frustrácií, aké si hráči pamätajú zo skúseností s Geraltovou kobylou Roach (v českej verzii Klepna).

Zaklínač 4 odpálil fascinujúci trailer. Ciri vyzerá čudne Prečítaj si tiež

Zaklínač 4 odpálil fascinujúci trailer. Ciri v ňom vyhlási ‘Nie sú tu žiadni bohovia, len monštrá’

Zaklínač 4 bude pravdepodobne najočakávanejšou hrou súčasnosti a vývojári z CD Projekt Red nás poctili nečakaným kinematickým trailerom. A nie je to len tak hocijaký trailer, už vieme, že hra bude určite o Ciri...

0 comments

Zaujímavé je aj to, že meno Kelpie odkazuje na škótsku mytológiu. V nej ide o vodného ducha v podobe koňa. Aj keď sa zatiaľ neobjavila funkcia súvisiaca s vodou, ako to bolo opísané v knihách, symbolika zostáva silná a zvyšuje očakávania.

Sever volá: región Kovir a mesto Valdrest

Dej dema sa odohráva v doteraz nespracovanom regióne Kovir – zasnežených horách na severe Kontinentu. Krajina je známa svojimi minerálnymi bohatstvami, najmä soľou. Práve zmiznutý náklad tohto nerastu sa stal predmetom zaklínačskej zmluvy, ktorú Ciri prijala.

Ubisoft ide do rizika: Far Cry 7 má byť najodvážnejšia časť série Prečítaj si tiež

Ubisoft ide do rizika: Far Cry 7 má byť najodvážnejšia časť série

Ubisoft pripravuje siedmy hlavný diel série Far Cry, ktorý by mal vyjsť najskôr v roku 2026. Far Cry 7 má ponúknúť nový engine, nelineárnu štruktúuru a satirický pohľad na moc a bohatstvo. Článok vám povie všetko, čo o hre vieme...

0 comments

Jedným z výrazných momentov dema je príchod do prístavného mesta Valdrest. Žije tu vyše 300 unikátnych postáv, čo je umožnené novým systémom Mass AI a metahuman technológiou. Obyvatelia pôsobia živo – od detí, cez trhovníkov, až po zmrzačeného muža s barlou. Mesto tak pôsobí ako skutočne živý organizmus.

Lov na Mantikoru a ukážka plynulého príbehu

Súčasťou ukážky bola aj zaklínačská práca, čiže stopovanie a lov nebezpečnej mantikory. Aj keď vývojári zdôrazňujú, že nejde o skutočný quest z hry, scéna pôsobila ucelene a naratívne silno. Práve prepojenie príbehu s technickými prvkami je cieľom štúdia – ukázať, ako dokáže naratív podporiť technologické inovácie.

Zaklínač 3 Prečítaj si tiež

Zaklínač 3 dostane po 10 rokoch veľkú aktualizáciu

Aj po desiatich rokoch od vydania prináša Zaklínač 3 novinky. CD Projekt Red oznámil aktualizáciu, ktorá po prvýkrát sprístupní mody aj hráčom na konzolách...

0 comments

Plynulé prechody medzi hrateľnosťou a filmovými scénami sú ďalším pokrokom. Kamera sa dynamicky odpája z klasického pohľadu a plynule prechádza do inscenovaných záberov, čím zvyšuje dojem kontinuity a ponorenia do deja.

60 FPS, ray tracing a PS5? Realita alebo marketing?

Jedným z najdiskutovanejších aspektov dema je jeho výkon. Celé prebiehalo na základnej konzole PlayStation 5, a to pri 60 snímkach za sekundu s ray tracingom. Znie to neuveriteľne, no Epic Games aj CD Projekt Red tvrdia, že vďaka technológiám ako FastGeo Streaming či nový animačný framework je tento cieľ reálny.

Unreal Engine 5.6 využíva optimalizácie, ktoré rozkladajú úlohy paralelne a efektívnejšie využívajú hardvér. Výsledkom má byť vysoký vizuálny štandard bez kompromisov v plynulosti, dokonca aj na starších konzolách. Otázkou zostáva, či sa to podarí udržať aj v plnej hre a nie len v izolovanom deme.

Nový Mass Effect bude iný. BioWare sa konečne poučilo z Andromedy Prečítaj si tiež

Nový Mass Effect 5 bude iný. BioWare sa konečne poučilo z Andromedy

Po rokoch špekulácií a opatrného čakania je návrat legendárnej série oficiálne potvrdený. Nový Mass Effect od BioWare má byť duchovným i dejovým nástupcom pôvodnej trilógie. Hoci vývoj je zatiaľ v preprodukčnej fáze, poznáme množstvo detailov, ktoré naznačujú ambície štúdia a smer, ktorým sa tento epický sci-fi svet uberá...

0 comments

Prezentácia sa uzavrela výhľadom na zimnú metropolu Lan Exeter, pripomínajúcu benátske kanály, a slovami režiséra Kalembu:

„Sme presvedčení, že vytvárame novú generáciu RPG v otvorenom svete.“

Aj keď CD Projekt Red opakuje, že ide len o ukážku technických možností, mnoho z prezentovaných prvkov, ako realistické lesy, dynamické davy, plynulé prechody a precízne animácie, jasne naznčuje, kam sa Zaklínač 4 uberá. Po sklamaní z pôvodného vydania Cyberpunku 2077 si štúdio dáva pozor, aby tentoraz neprestrelilo.

Napriek tomu sa demo stretlo s nadšením. Ak sa podarí zachovať aspoň časť toho, čo sme videli, môže nás čakať jeden z najvýraznejších RPG zážitkov desaťročia.

Dosť ale rečí, vychutnajte si demo sami:

Pokračuj v čítaní

Povedali o nás...