🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Aká je firma CD Projekt Red?

Aká je firma CD Projekt Red?

Aká je firma CD Projekt Red?

CD Projekt Red (alebo CDPR) je poľské herné štúdio známe vývojom kvalitných RPG hier s dôrazom na príbeh, detailné svety a voľby hráča. Založené bolo ako súčasť spoločnosti CD Projekt v roku 2002 v Poľsku. Do povedomia verejnosti sa výrazne zapísalo najmä hernou sériou Zaklínač (The Witcher), ktorá vznikla na základe kníh od Andrzeja Sapkowského. Najväčší úspech zaznamenala tretia časť, ktorá získala množstvo ocenení a stala sa kultovou.

Štúdio sa preslávilo aj hrou Cyberpunk 2077, ktorá bola dlho očakávaným titulom, no pri vydaní čelila technickým problémom. Napriek tomu sa vďaka sérii aktualizácií a rozšírení dokázalo v očiach hráčov rehabilitovať. CD Projekt Red je známe tým, že vytvára rozsiahle otvorené svety, silné postavy a komplexné herné mechanizmy, čím si získalo oddanú komunitu fanúšikov.

obnovovacia frekvencia Prečítaj si tiež

Aká obnovovacia frekvencia displeja je najlepšia? 60, 120, 144 Hz?

TechGuru Wiki Čo je to obnovovacia frekvencia displeja? Obnovovacia frekvencia displeja (udávaná v hertzoch – Hz) označuje, koľkokrát za sekundu sa obraz na obrazovke obnoví. Vyššia obnovovacia frekvencia znamená plynulejší a menej trhaný obraz, najmä pri rýchlom pohybe. Pri hrách často používaný výraz fps – frames per second a počet snímok v hertzoch sú v […]...

Okrem vývoja hier sa štúdio venuje aj práci na vlastnom engine REDengine, hoci najnovšie prechádza na Unreal Engine 5. Do budúcnosti plánuje nové pokračovania série Zaklínač, ako aj ďalšie rozšírenia sveta Cyberpunk.

Kontroverzie okolo prístupu k zamestnancom

Firma má sídlo vo Varšave a patrí medzi najznámejšie európske herné štúdiá so silným dôrazom na kvalitu a transparentný prístup k hráčskej komunite.

Napriek tomu však čelila kritike v súvislosti s pracovnými podmienkami, najmä počas vývoja hry Cyberpunk 2077. Hoci vedenie pôvodne deklarovalo, že sa vyhne tzv. „crunchu“, teda nadmernému pracovnému zaťaženiu, viaceré správy od zamestnancov naznačili opak.

Objavili sa výpovede o dlhých pracovných hodinách a tlaku na vývojárov pred vydaním hry. Štúdio na tieto obvinenia reagovalo priznaním niektorých chýb a verejným záväzkom zlepšiť pracovnú kultúru. V posledných rokoch deklaruje snahu o transparentnejší a udržateľnejší prístup, vrátane zmeny interných procesov a zlepšenia komunikácie so zamestnancami.

Pokračuj v čítaní

Povedali o nás...