Aj viac ako päť rokov po oznámení zostáva Elder Scrolls VI jednou z najtajomnejších hier na trhu. Bethesda síce informácie dávkuje po kvapkách, no z kúskov, ktoré máme, sa dá poskladať obraz budúcnosti fantasy RPG. A keď už fakty nestačia, pomôžeme si trochu fantáziou – tou istou, ktorá nás v Tamrieli drží od čias Morrowindu
Kedy vyjde Elder Scrolls VI?
Krátka odpoveď? Nie tak skoro, ako by sme chceli. A tá dlhšia?
Podľa Todda Howarda je hra vo fáze aktívneho vývoja od vydania Starfieldu. To znamená, že reálne by mohla doraziť najskôr v roku 2027, možno 2028, čo potvrdzujú aj viaceré zahraničné zdroje. Podľa Phila Spencera nebude titul zahrnutý v lineupoch 2025 ani 2026, takže čakať budeme ešte minimálne dve E3-ky.

GTA VI ako telenovela? Rockstar riskuje, príbeh sa až príliš sústreďuje na lásku
Rockstar Games pripravuje revolúciu. Nie v hrateľnosti či grafike, ale v spôsobe, akým vnímame postavy a ich vzťahy. Zdá sa, že v najnovšej časti Grand Theft Auto nebudú hlavnými zbraňami pištole, ale city. Prečo je to pre GTA VI taký zásadný krok?...
Vo vúnutri divízie Xboxu vraj koluje aj predbežný interný teaser, ktorý však nebol určený pre verejnosť.
Treba uznať, že keď Bethesda už niečo chystá, býva to veľké. A ak má Elder Scrolls VI byť hrou na ďalších 10 rokov (podobne ako GTA VI), ako Howard povedal pre IGN, asi jej musíme dopriať čas.
Nový engine, nový svet
Hra beží na Creation Engine 2, teda tej istej technológii, ktorá poháňa aj Starfield. Oproti staršiemu Skyrimu ide o obrovský technologický skok, môžeme sa tešiť na real-time osvetlenie, pokročilú fyziku aj detailné animácie. Čo však bude dôležité, je fantasy feeling, ktorý si séria udržiava aj v čase, keď iné RPG skladajú svety ako cez kopirák: crafting z povinnosti, vedľajšie questy na štýl „prines mi 10 pavúčích očí“ a hrdinu, čo si na nič nepamätá.
Typickým príkladom je Forspoken, ktoré chcelo pôsobiť veľkolepo, no skončilo ako prázdny open world s teleportmi bez duše. Alebo Biomutant, kde bol svet nádherný, ale absolútne sterilný. Mass Effect: Andromeda to skúsila tiež — a nakoniec si nikto nepamätá, ako sa hlavná postava vôbec volala. Nový Mass Effect 5 má byť našťastie iný.

Nový Mass Effect 5 bude iný. BioWare sa konečne poučilo z Andromedy
Po rokoch špekulácií a opatrného čakania je návrat legendárnej série oficiálne potvrdený. Nový Mass Effect od BioWare má byť duchovným i dejovým nástupcom pôvodnej trilógie. Hoci vývoj je zatiaľ v preprodukčnej fáze, poznáme množstvo detailov, ktoré naznačujú ambície štúdia a smer, ktorým sa tento epický sci-fi svet uberá...
A lokácia Elder Scrolls VI? Bethesda samozrejme nič oficiálne nepotvrdila, ale všetko naznačuje, že sa pozrieme do High Rock alebo Hammerfellu, teda do krajín čarodejov a púštnych bojovníkov. Niečo ako keď by sa Duna stretla so Zaklínačom. Pripraviť si opálenie aj magické runy.
Čo by sme chceli od Elder Scrolls VI ako fanúšikovia?
- NPC, ktoré nie sú na jedno použitie
Pamätáš si ešte na hlášku „Let me guess, someone stole your sweetroll“? Dnes už je vtipná, ale bola aj trochu trápna. Chceme živšie postavy, ktoré reagujú na tvoje rozhodnutia. Nie 200x tú istú vetu v rôznych kláštoroch. - Svet, ktorý má vertikálnu logiku
Nie len bežať z dediny do veže. Chceme skákať po strechách, liezť do jaskýň pod mestom, zliezať vodopády. Nech je Tamriel vrstvený ako lasagne, nie ako mapa v open-world mobile. - Reálna sloboda vo vývoji postavy
Žiadne pevné triedy, ale systém, ktorý odmení experimentovanie. Chceš byť mág, ktorý nosí ťažké brnenie a používa luk? Nech sa páči. TES bola vždy sandbox a Elder Scrolls VI by si to mala pripomenúť. - Modovacia nirvána
Komunita držala Skyrim pri živote 12 rokov. Ak Bethesda opäť sprístupní nástroje pre tvorbu modov, môžeme sa pripraviť na ďalší dekádu trvajúci festival kreativity od realistických textúr až po NPC so slovenským dabingom (no dobre, to už je nesplniteľný sen).
A teraz trochu špekulácií
Hráči si všimli, že v upútavke z E3 2018 sú vidieť charakteristické útvary Hammerfellu – púštne oblasti, kaňony a siluety pevností. Navyše, výskyt „Redguard“ kultúry v posledných lore popisoch môže byť náznakom, že práve ich kraj je ďalšou zastávkou.
Postupne sa ale objavujú ďalšie nové informácie. V marci 2024 Bethesda pri 30. výročí série potvrdila, že prvé interné buildy Elder Scrolls VI už existujú a testujú sa. V apríli 2025 Todd Howard znovu potvrdil, že pracujú na šiestej kapitole.

Switch 2 rozdrvil PS5: Nintendo predalo viac za 4 dni než Sony za 7 týždňov
Nintendo si opäť podmanilo herný svet. Nová konzola Switch 2 spustila predaj s takou silou, že prekvapila aj analytikov a zaskočila konkurenciu. Už po pár dňoch bolo jasné, že ide o rekordný štart. Čo všetko stálo za týmto raketovým nástupom a ako si Nintendo poistilo návrat na vrchol?...
A vôbec nie je vylúčené, že sa v hre objavia aj fanúšikovia, napríklad cez charitatívnu aukciu Make-A-Wish, ktorá jednému záujemcovi umožnila stať sa NPC v TES VI.
Komunitou tiež preletela správa, že Shirley Curry, známa ako „Skyrim Grandma“, by sa mala objaviť ako NPC postava. Ak je to pravda, Bethesde sa podaril krásny odkaz na komunitu. A kto vie, možno sa bude dať s ňou sadnúť k ohňu a počúvať príbehy o starom Skyrime.
Budúcnosť Elder Scrolls VI v magickej hmle
Zatiaľ je Elder Scrolls VI ako dračie vajce – vieme, že v ňom drieme sila, ale ešte sa nepohlo. No všetky signály naznačujú, že Bethesda si dáva čas preto, aby doručila niečo trvácne. Nie kompromis, ale hru, ktorá vydrží desaťročie.

Zaklínač 3 dostane po 10 rokoch veľkú aktualizáciu
Aj po desiatich rokoch od vydania prináša Zaklínač 3 novinky. CD Projekt Red oznámil aktualizáciu, ktorá po prvýkrát sprístupní mody aj hráčom na konzolách...
My v TechGuru budeme sledovať každý pohyb. A keď to vyjde, pokojne sa na pár týždňov odpojíme od reality. Lebo ak bude Tamriel naozaj žiť, budeme tam žiť aj my – až pokiaľ realita neudrie.
Veď viete… treba ísť na WC, vyzdvihnúť deti zo škôlky, zaliať muškáty. A potom späť na koňa a pripraviť nové šípy. Teda, ak sa ten kôň náhodou nerozhodne zasa chodiť po plafóne. Veď Bethesda.