Čínsky výrobca automobilov BYD vykázal v 1. štvrťroku nižšie tržby, ako sa očakávalo, pre agresívne znižovanie cien vo väčšine svojich modelov, ktoré znížilo marže
Čistý zisk spoločnosti v prvých troch mesiacoch do 31. marca medziročne vzrástol o 11 % na 4,57 miliardy juanov (588 miliónov eur), uviedol výrobca automobilov v pondelok. Tržby vzrástli o 3,9 % na 124,94 miliardy juanov (16,5 milióna eur). To je podstatne menej, ako analytici očakávali 132,53 miliardy juanov (17,5 milióna eur).
Po tom, čo minulý rok predbehol Volkswagen Group AG ako najpredávanejšiu automobilovú značku v Číne, BYD posilnil svoju pozíciu znížením cien v celej svojej ponuke. Jeho najlacnejší model, populárny hatchback Seagull, teraz začína na 69 800 juanoch, čo je menej zhruba 9 000 eur.
Zaujímavé: TEST: Webkamera Logitech MX Brio je skokom k 4K
Spoločnosť zároveň preniká do prémiového a ultra luxusného segmentu trhu. Minulý týždeň na pekinskom autosalóne predstavila štyri nové modely a jeden koncept pod svojimi drahšími značkami Denza, Yangwang a Fang Cheng Bao.
Akcie BYD kótované na hongkonskej burze sa zotavili z januárového prepadu, kedy klesli o 19 %, a tento rok sa takmer nezmenili.