Čo je to AGSL (Android Graphics Shading Language)?
AGSL, skratka pre „Android Graphics Shading Language“, je jazyk na písanie shaderov, ktorý Google integroval do Androidu s cieľom zefektívniť grafické operácie a animácie. Je založený na známom jazyku GLSL, ale prispôsobený špecifikám Android grafického systému, konkrétne pre použitie v rámci systému RenderEffect a RenderNode. Umožňuje vývojárom vytvárať vlastné vizuálne efekty priamo v aplikáciách bez nutnosti využívať OpenGL alebo Vulkan API.
Tento jazyk podporuje deklaráciu vlastných shader funkcií, manipuláciu s pixlami a umožňuje prácu s rôznymi grafickými efektmi v reálnom čase. Medzi časté využitia patrí rozmazanie, farebné úpravy, či špeciálne vizuálne efekty pri prechodoch medzi obrazovkami. Výhodou je, že funguje priamo v rámci frameworku Androidu, takže nie je potrebné implementovať samostatné renderovacie enginy.

Čo je to bullet-sponge?
Čo je to bullet-sponge? Silové označenie „bullet-sponge“ sa používa najmä v hráčskom slangu pre postavu alebo nepriateľa, ktorý vydrží extrémne veľa zásahov, bez ohľadu na stratégiu alebo použité zbrane. Tento termín sa často používa pejoratívne, keď hráči považujú takýto dizajn postavy za neférový, nevyvážený alebo umelo predlžujúci herný čas. Nepriateľ typu bullet-sponge zvyčajne nereaguje realisticky […]...
Vývojári môžu jazyk využívať v XML aj cez Jetpack Compose, pričom celý systém je optimalizovaný pre výkon a kompatibilitu s modernými verziami Androidu od verzie 12 (API 31) vyššie. Vďaka tomu sa AGSL stáva štandardným nástrojom pre efektívnu a flexibilnú tvorbu grafiky na mobilných zariadeniach s Androidom.
AGSL vs. GLSL
Zatiaľ čo GLSL je navrhnutý pre použitie v rámci OpenGL, AGSL je prispôsobený Android ekosystému a obmedzený na tzv. fragment shadery. Neumožňuje zložité výpočty mimo pixlových operácií, no na druhej strane poskytuje vyššiu integráciu s používateľským rozhraním a jednoduchšie nasadenie.

Čo je to PvE?
Čo je to PvE? PvE je skratka pre „Player versus Environment“, čo v preklade znamená „hráč proti prostrediu“. Ide o herný režim, kde sa hráč alebo skupina hráčov stretáva s výzvami ovládanými počítačom – nepriateľmi, pascami, misiami či úlohami, ktoré vytvorili vývojári hry. Pochopiteľne sa to netýka NPC. Na rozdiel od PvP (Player versus Player), […]...
Vďaka tomu je ideálny na tvorbu interaktívnych a plynulých animácií priamo v aplikáciách.