Ambiciózna akčná hra MindsEye, ktorú vývojári zo štúdia Build A Rocket Boy predstavovali ako duchovného nástupcu sérií Grand Theft Auto a Watch Dogs, zažila bolestivý pád hneď po vydaní
Už pred vydaním pritom vzbudzovala obrovské očakávania. Išlo o prvý veľký projekt Leslieho Benziesa, bývalého producenta série GTA, ktorý hru propagoval ako revolučné prepojenie otvoreného sveta s prepracovaným príbehom a filmovou atmosférou. MindsEye malo byť technologickým a naratívnym skokom vpred, s dôrazom na realistické správanie NPC, detailne simulované mesto a komplexné rozhodovanie hráča v misiach.
Recenzie však hovoria jasnou rečou – ide o jeden z najväčších herných prepadákov roka 2025, ak nie úplne najväčší.

Switch 2 rozdrvil PS5: Nintendo predalo viac za 4 dni než Sony za 7 týždňov
Nintendo si opäť podmanilo herný svet. Nová konzola Switch 2 spustila predaj s takou silou, že prekvapila aj analytikov a zaskočila konkurenciu. Už po pár dňoch bolo jasné, že ide o rekordný štart. Čo všetko stálo za týmto raketovým nástupom a ako si Nintendo poistilo návrat na vrchol?...
Na Steame má hra aktuálne minimum pozitívnych hodnotení, čo ju zaraďuje medzi najhoršie hodnotené AAA tituly vôbec. Na Metacritic sa kritici zhodli na priemere 38 % a hráčske skóre sa prepadlo na 2,6/10. Recenzie ju označujú za „nedokončenú, frustrujúcu a technicky nezvládnutú“.
Čo presne Mindseye nezvláda?
Jedným z hlavných problémov je katastrofálny technický stav. Konzolové verzie majú výrazné problémy s výkonom, obnovovacia frekvencia často klesá pod 30 fps, čo pri akčných pasážach robí hru takmer nehrateľnou. Na PC verzii sa hráči sťažujú na trhanie obrazu, grafické glitche a časté pády do systému. Vizuálne bugy zahŕňajú miznúce postavy, deformácie modelov a naskakovanie textúr až niekoľko sekúnd po načítaní scény.
Hráčska komunita navyše kritizuje samotný herný dizajn. Štruktúra misií je stroho lineárna, bez možnosti alternatívnych prístupov. V otvorenom svete chýba interaktivita a vedľajšie aktivity pôsobia opakovane a bez inovatívnych prvkov. Napriek mohutnému marketingu, v ktorom tvorcovia titul MindsEye prezentovali ako otvorenú a dynamickú akciu, sa konečný produkt javí ako obsahovo vyprázdnený a dizajnovo zastaraný.

Elder Scrolls VI: Všetko, čo zatiaľ vieme. A čo si (ne)trúfame dúfať
Aj viac ako päť rokov po oznámení zostáva Elder Scrolls VI jednou z najtajomnejších hier na trhu. Bethesda síce informácie dávkuje po kvapkách, no z kúskov, ktoré máme, sa dá poskladať obraz budúcnosti fantasy RPG. A keď už fakty nestačia, pomôžeme si trochu fantáziou – tou istou, ktorá nás v Tamrieli drží od čias Morrowindu...
Build A Rocket Boy vydali 18. júna (červen) prvý z niekoľkých plánovaných hotfixov a sľubujú rozsiahle aktualizácie. Uvádzajú, že „všetky známe chyby sú momentálne predmetom interného testovania“. Sony aj Steam medzitým umožnili mimoriadne refundácie všetkým hráčom, ktorí si hru zakúpili.
Pád MindsEye je o to prekvapujúcejší, že meno Leslie Benzies vyvolalo u hráčov očakávania kvalitného a prepracovaného zážitku. Výsledok však zatiaľ pôsobí ako predčasne vypustený experiment. Či ho budúce aktualizácie zachránia, ukáže najbližších pár mesiacov.