Čo je to DLSS?
DLSS (Deep Learning Super Sampling) je technológia vyvinutá spoločnosťou NVIDIA, ktorá využíva umelú inteligenciu a strojové učenie na zvýšenie výkonu a kvality obrazu v počítačových hrách. Funguje tak, že namiesto nativného vykresľovania vo vysokom rozlíšení sa obraz najprv vyrenderuje v nižšom rozlíšení, a potom sa pomocou neurónových sietí inteligentne dopočíta na vyššie rozlíšenie s cieľom dosiahnuť vizuálnu kvalitu porovnateľnú s nativným výstupom, pričom sa výrazne zníži záťaž na grafickú kartu.

Čo je to Xbox Game Pass?
Čo je to Xbox Game Pass? Xbox Game Pass je predplatná služba od Microsoftu, ktorá umožňuje prístup k rozsiahlej knižnici hier na konzoly Xbox, PC aj cloud bez potreby ich kúpy. Predplatitelia môžu sťahovať, inštalovať a hrať stovky hier, pričom ponuka sa pravidelne rozširuje, často aj o exkluzívne tituly od Microsoft štúdií. Varianty predplatného Dostupnosť […]...
DLSS je dostupné výhradne pre grafické karty NVIDIA RTX, pričom jeho účinnosť sa líši v závislosti od konkrétnej verzie – aktuálne najnovšou je DLSS 3.5, ktorá okrem upscalingu využíva aj generovanie snímok (frame generation) a ray reconstruction na ešte realistickejšie osvetlenie. Výsledkom je plynulejší herný zážitok pri zachovaní detailov a ostrosti obrazu, čo je výhodné najmä pri hraní vo vysokom rozlíšení alebo s ray tracingom.
Táto technológia je kompatibilná s mnohými modernými hrami, kde hrá významnú úlohu pri optimalizácii výkonu bez kompromisov v kvalite. DLSS sa tak stal kľúčovým prvkom v oblasti hernej grafiky, najmä pre používateľov, ktorí chcú maximálny výkon aj v náročných vizuálnych scénach.
Vývoj a budúcnosť DLSS
Od svojho predstavenia v roku 2018 prešla technológia DLSS výrazným vývojom. Prvá verzia bola vnímaná ako experimentálna, no DLSS 2.0 priniesol oveľa kvalitnejší výstup vďaka generickému AI modelu trénovanému na superpočítačoch NVIDIA. DLSS 3 a 3.5 potom pridali nové techniky ako generovanie snímok medzi dvomi reálnymi snímkami, čo znižuje latenciu a zvyšuje plynulosť.

Čo je to bullet-sponge?
Čo je to bullet-sponge? Silové označenie „bullet-sponge“ sa používa najmä v hráčskom slangu pre postavu alebo nepriateľa, ktorý vydrží extrémne veľa zásahov, bez ohľadu na stratégiu alebo použité zbrane. Tento termín sa často používa pejoratívne, keď hráči považujú takýto dizajn postavy za neférový, nevyvážený alebo umelo predlžujúci herný čas. Nepriateľ typu bullet-sponge zvyčajne nereaguje realisticky […]...
Očakáva sa, že ďalší vývoj DLSS bude smerovať k ešte väčšej autonómii AI modelov pri spracovaní obrazu a širšej kompatibilite s hrami a enginmi. NVIDIA zároveň spolupracuje s hernými štúdiami, aby zabezpečila čo najlepší výsledok pri implementácii tejto technológie.