🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Tesla Model Y má väčší dojazd, než sa zdá. Musk ho sprístupní za poplatok
TechGuru

Tesla Model Y má väčší dojazd, než sa zdá. Musk ho sprístupní za poplatok

Peter Vnuk
Peter Vnuk

Elon Musk, generálny riaditeľ Tesly, oznámil, že elektromobily Model Y s pohonom zadných kolies, ktoré sa predávali v priebehu posledných mesiacov, majú v skutočnosti väčší dojazd, než je v USA uvádzaných 420 km

Po schválení regulačnými orgánmi Tesla plánuje sprístupniť majiteľom týchto modelov dodatočný dojazd 65 až 97 km za poplatok 1 500 až 2 000 USD.

Model Y Standard Range s dojazdom 420 km bol v roku 2023 stiahnutý z ponuky a nahradený verziou s dojazdom 515 km, ktorá sa stala základnou verziou. Aktuálna cena Modelu Y v USA začína na 44 990 USD, resp. 37 490 USD po odpočítaní federálneho daňového kreditu pre elektromobily vo výške 7 500 USD.


Mrkni sa aj na toto: Ovládanie objektov pomocou mysle bez implantátu? Vedci prichádzajú s novou metódou BCI


Toto nie je prvýkrát, čo Tesla ponúka softvérové ​​odblokovanie funkcií svojich vozidiel. V roku 2016 spoločnosť odhalila, že batéria s kapacitou 70 kWh v modeli Model S 70 v skutočnosti disponuje kapacitou 75 kWh, ktorú si zákazníci mohli sprístupniť za poplatok viac ako 3 000 USD. Je možné, že aj súčasné modely Model S a X, ktoré majú rovnakú hmotnosť ako verzie s väčším dojazdom, sú softvérovo obmedzené.

Trend uzamykania existujúcich funkcií automobilov a ich sprístupňovania za poplatok formou softvérových zámkov sa v automobilovom priemysle stáva čoraz bežnejším. Spoločnosť Polestar v roku 2022 začala predávať aktualizáciu cez internet za 1 200 USD, ktorá zvyšuje výkon modelu Polestar 2. Mercedes-Benz účtoval rovnakú sumu, ale ročne, za zlepšenie výkonu a krútiaceho momentu modelov EQE a EQS.


Zaujímavé: Sam Altman z OpenAI vraví, že GPT-4 je trochu trápny a GPT-5 bude oveľa lepší


BMW v minulosti ponúkalo softvérovo uzamknutý CarPlay a neskôr aj vyhrievané sedadlá za poplatok (tento plán neskôr zrušila). A samozrejme, Tesla už v minulosti preukázala, že je ochotná na diaľku deaktivovať platené funkcie, ak sa jedno z jej vozidiel predá z druhej ruky.


Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


Pokračuj v čítaní