🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Slováci stále ešte viac používajú SMS ako Messenger
InfoGuruLifestyle

Slováci stále ešte viac používajú SMS ako Messenger

Peter Vnuk
Peter Vnuk

Napriek neustálemu nárastu popularity moderných komunikačných aplikácií ostávajú Slováci a Slovenky vo všeobecnosti vo výbere spôsobu komunikácie konzervatívni

  • Slováci a Slovenky stále najčastejšie komunikujú volaním alebo cez SMS-ky (až 53,7 %).
  • V rámci komunikačných aplikácií vedú tie od spoločnosti Meta, pričom jednoznačným lídrom je Messenger (58,9 %).
  • Takmer 40 % ľudí nad 65 rokov nevyužíva na komunikáciu žiadnu aplikáciu.

Na Slovensku si totiž stále pomerne vysokú obľubu udržiavajú tradičné formy mobilnej komunikácie, ktorými sú SMS správy a volania. Tie uprednostňuje až 53,7 % opýtaných.

Potvrdil to najnovší prieskum agentúry NEUROPEA, ktorý sa uskutočnil v dňoch 10. až 16. októbra 2023 na vzorke 1000 respondentov prostredníctvom telefonického dopytovania v spolupráci so spoločnosťou CreditCall.


Nech ti neunikne: HONOR Magic6 s LLM bude poháňať Snapdragon 8 Gen 3


CEO agentúry NEUROPEA Peter Papanek vníma tento výsledok ako potvrdenie, že obyvatelia Slovenska stále inklinujú k tradičným formám komunikácie. A práve preto klasické hovory a SMS správy jasne vyhrávajú.

„Klasické hovory a SMS-ky jasne víťazia z pohľadu efektivity a ľahkej dostupnosti. Nikoho neobmedzuje cenová hladina jeho telefónu ani internetového pripojenia a preto klasické SMS a hovory ostávajú najpopulárnejšou možnosťou.“

Až na druhom mieste skončili aplikácie na správy ako Messenger či WhatsApp (41,7 %). Peter Papanek vysvetľuje, že moderné appky robia dialóg vďaka obrázkom, zvukom a multimédiám osobnejším a zábavnejším.

„Aplikácie nám otvorili dvere k zábavnejšej komunikácii. Aj vďaka ním sme schopní prekročiť geografické a časové obmedzenia, čo nám umožňuje komunikovať s ľuďmi z celého sveta – a nielen cez písmená či hlas, ale aj cez obrázky, emotikony, gifká a mnoho ďalšieho multimediálneho obsahu. Virtuálna komunikácia prostredníctvom aplikácií predstavuje nový nástroj, ktorým sa celý svet rozpráva.“

Spoločnosť Meta jasným lídrom

V rámci najpoužívanejších mobilných aplikácií jasne vedie spoločnosť Meta. V prvej štvorke sa umiestnili až tri aplikácie, ktoré vlastní – Facebook Messenger (58,9 %), WhatsApp (44, 9 %) a Instagram (19,5 %).


Tu nájdeš aj video: TEST Lenovo Smart Paper: Je ten papier skutočne taký múdry?


Vysokú popularitu si drží ešte aj Viber (20,4 %), Skype (8,1 %) či pôvodne ruský Telegram (6,3 %).

U mladých je populárny Messenger aj Instagram, starší stále obľubujú Skype

Vo vekovej skupine 18-34 rokov je podľa prieskumu jasne najpoužívanejšou komunikačnou aplikáciou Facebook Messenger (84 %). Nasledujú WhatsApp (55,3 %) a Instagram (47,3 %).

Pre možnosť „nepoužívam žiadnu aplikáciu“ sa v tejto kategórii vyjadrilo iba 2,1 % respondentov. V skupine 35-49 ročných je situácia podobná, Instagram však predbehol populárnejší Viber.

Vo vekových skupinách 50-65 a 65 + rokov Messenger stále vedie, používa ho však výrazne menej ľudí (48,4 a 23,7 %).


Prečítaj si tiež: Herná recenzia Hunt: Showdown – Prežijete do konca?


Takmer 40 % seniorov vo veku 65 + komunikuje stále bez akejkoľvek mobilnej aplikácie. V týchto vekových skupinách si zároveň stále drží svoju popularitu aj služba Skype, ktorú využíva 11,5 resp. 8,2 % opýtaných.

Videohovory používa podľa prieskumu ako najčastejší typ komunikácie iba 2,4 % respondentov.

Q01: Akými spôsobmi najčastejšie komunikujete prostredníctvom mobilného telefónu?

Odpoveď%
SMS a volania53,70%
Aplikácie na správy (Messenger, WhatsApp, atď.)41,70%
Video hovory (Skype, Zoom, atď.)2,40%
Neviem / nechcem odpovedať2,20%

Q02: Používate na komunikáciu niektorú z uvedených mobilných aplikácií?

Aplikácia18-34 rokov35-49 rokov50-65 rokov65+rokov
Facebook Messenger84,0%70,3 %48,4 %23,7 %
WhatsApp55,3%59,1 %41,0 %14,4 %
Instagram47,3%18,5 %9,0 %1,0 %
Viber19,0%27,5 %21,9 %8,8 %
Telegram10,1%7,3 %5,1 %1,5 %
Signal7,6%5,4 %3,9 %1,0 %
LinkedIn6,3%5,8 %2,0 %1,0 %
Skype4,6%7,7 %11,7 %8,2 %
Nechcem odpovedať2,5%3,5 %8,6 %21,6 %
Žiadnu2,1%5,8 %17,2 %38,7 %
Threema0,8%1,0 %2,3 %0,5 %
Inú0,4%0,6 %0,0 %0,0 %

Zdroj: TS

Ak ťa bavíme, klikni na tlačidlo a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


Pokračuj v čítaní